MAGDALENA KOSMALA: ”MARKA EXPAND POWSTAŁA Z MYŚLĄ O ROWERZYSTACH”

Udostępnij dalej:

Firmy Expand nie trzeba już chyba nikomu przedstawiać. Marka specjalizuje się w produkcji smarów, zestawów naprawczych i środków konserwujących (nie tylko dla rowerzystów). Początki działalności firmy sięgają lat 80, co za tym idzie? Doświadczenie, którego konkurencja nie jest w stanie zabrać. Od jakiegoś czasu nurtowało mnie pytanie. Jak wygląda praca w takiej firmie? Plany, cele, motywacja? Na szczęście udało mi się porozmawiać z osobą odpowiedzialną za marketing, ale przede wszystkim social media firmy – Magdaleną Kosmala.

 

 

Wysportowani: Zacznijmy od samego początku, skąd pomysł aby przy tworzeniu marki EXPAND, wdrożyć również produkty przeznaczone dla rowerzystów?

Magdalena Kosmala: Marka Expand powstała z myślą o rowerzystach, był to rok 1996. Na samym początku wdrążyliśmy do sprzedaży zestawy naprawcze do dętek rowerowych, z upływem czasu zapotrzebowanie było również na inne produkty, rodziły się pomysły nad którymi pracowało sztab wykwalifikowanych ludzi, którzy do dnia dzisiejszego współtworzą markę,

Expand to nie korporacja nastawiona na zysk, to grono ludzi których łączy pasja.
fot: expand

 

Wysportowani: Przy opracowywaniu produktów dla pasjonatów dwóch kółek, czym kieruje się przede wszystkim marka? Jakością, względem wysokiej ceny (produkty przeznaczone dla tych najlepszych) czy produkt, przeznaczony dla niedzielnego rowerzysty?

Magdalena Kosmala: Z roku na rok gama produktów marki EXPAND jest poszerzana o kolejne nowości, staramy się ułatwiać życie konsumentom, aktywny tryb życia jest teraz bardzo popularny i promowany także jesteśmy świadomi, że nasze produkty są na rynku po prostu potrzebne. Przy tworzeniu naszych wyrobów kierujemy się przede wszystkim jakością produktów, dlatego za każdym razem jak wprowadzamy nowy produkt na rynek najpierw wysyłamy próbki do serwisów rowerowych, aby mogli się wypowiedzieć odnośnie jakości produktu. W naszej ofercie każdy znajdzie coś dla siebie, produkujemy produkty z których będzie zadowolony tzw. „niedzielny rowerzysta” jak i produkty PRO dla rowerzystów którzy mają znacznie większe wymagania.

 

fot: expand

Wysportowani:W ofercie Expand w kategorii ”rower”, znajduje się w tej chwili wiele preparatów. Nad którym było najwięcej pracy, i okazał się strzałem w dziesiątkę?

Magdalena Kosmala: Każdy nasz produkt wymagał od nas poświęcenia ogromnego wkładu pracy i czasu, dla marki EXPAND nie ma produktów lepszych i gorszych. Naszym hasłem przewodnim jest „Sięgnij po doskonałość” więc dokładamy wszelkich starań, aby każdy cyklista był zadowolony i polecał nasze produkty swoim przyjaciołom.

Wysportowani: Podczas wprowadzania pierwszych preparatów rowerowych na rynek pod marką EXPAND, bywały chwile zwątpienia, że to jednak się nie uda?

Magdalena Kosmala: Oczywiście, każdy kto otwiera swój biznes zawsze ma chwilę zwątpienia, jednak założyciel firmy Krzysztof Kosmala doskonale wiedział jak się do tego zabrać. Swoją ciężką pracą i wytrwałością wypracował zaufanie klientów dzięki czemu Firma spektakularnie rozwija się na przestrzeni lat.

Kilka z wielu produktów marki Expand.
fot: Expand

Wysportowani:Z roku na rok, widać wzrost zainteresowania marką na rynku kolarskim. Jakie aspiracje ma firma na rok 2018  ?

Magdalena Kosmala: Nowy rok 2018 przyniesie nowe wyzwania. Planujemy jak co roku poszerzyć naszą ofertę. Na początku sezonu wypuszczamy do sprzedaży nowy produkt jakim jest uszczelniacz do opon. Pracowaliśmy nad tym produktem prawie trzy lata i właśnie teraz udało nam się stworzyć produkt, który spełni wymagania naszych odbiorców. Większość uszczelniaczy na rynku w swoim składzie zawiera AMMONIAK, który jest trujący przy wdychaniu, my wyeliminowaliśmy ten problem i stworzyliśmy produkt w 100% ekologiczny.

Kolarz nie musi szukać najlepszych smarów na sezon. To najlepsze smary znajdują zawodników 😉
fot: expand

Wysportowani: Czy planują Państwo rozbudowę marki na skale międzynarodową?

Magdalena Kosmala:  W tym roku rozpoczęliśmy eksport naszych towarów do krajów skandynawskich, planujemy również w nowym roku 2018 rozpocząć eksport do krajów UE.

 

 

Strona internetowa oraz sklep marki —> EXPAND

The following two tabs change content below.

Paweł Blicharski

Właściciel/redaktor naczelny portalu. Miłośnik kolarstwa górskiego i marketingu.