OKULARY ARCTICA S-195A [TEST]

Okulary to nieodłączny element każdego kolarza. Okulary chronią nas przed szkodliwym promieniowaniem, wiatrem, jak i małymi elementami latającymi (owady). Wszystkie te i inne okoliczności przyrody uprzykrzają życie tym, którzy ich nie stosują. Od pewnego czasu testowałem okulary rowerowe marki Arctica. Pierwsze wrażenia były bardzo pozytywne.

Wykonanie:

Oprawki zostały wykonane z poliwęglanu, co gwarantuje niską wagę i sztywność. Jeśli chodzi o soczewki, to  zostały wyposażone w powłokę revo oraz w powłokę anti-fog.  Dzięki powłoce anti-fog bez problemu można było trenować w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych bez obawy, że okulary mi zaparują. Powłoka revo gwarantowała ochronę przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym.

Komfort:

Niska waga okularów (3 gramy) i dobrze wyprofilowane noski zagwarantowały mi komfort podczas jazdy. Po kilku minutach jazdy można było zapomnieć, że mam je na sobie. Soczewki bez zarzutu chroniły moje oczy przed szkodliwym promieniowaniem czy owadami, które potrafią uprzykrzyć trening.

Wyposażenie:

Okulary zostały wyposażone w dość mocne etui, woreczek z mikrofibry, który może również służyć do czyszczenia soczewek. Oraz w sznureczek do okularów. Moim zdaniem jedynym minusem w okularach, jak i w wyposażeniu jest brak wymiennych szkieł.

Podsumowując:

Z pewnością mogę przyznać, że Arctica S-195A to naprawdę dobrze spisujący się model okularów. Okulary w pełni spełniły moje oczekiwania, jeśli chodzi o wygląd, jak również i o komfort.

Ocena: 8/10

Specyfikacja:

Oprawka: poliwęglan.
Soczewki: poliwęglanowe przyciemniane, z powłoką revo lub fotochromowe. Wszystkie pokryte warstwą anti-fog.
Gumowe noski.
Filtr UV 400.

Kategoria szkieł i przepuszczalność światła:

kat.3 – intensywne światło słoneczne – 8%-18%
kat.1 – mało intensywne światło słoneczne – 43%-80%

Dystrybutor: Arctica

Okulary do zakupienia

 

 

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:

The following two tabs change content below.

Paweł Blicharski

Właściciel/redaktor naczelny portalu. Miłośnik kolarstwa górskiego i marketingu.