TESTUJEMY KOŁA SZOSOWE VINCI RAPID 50MM [RECENZJA]

Sezon rozkręcił się na dobre, a co za tym idzie? Ciągłe zbrojenie swojej maszyny, aby zminimalizować jakiekolwiek straty podczas wyścigu do konkurencji! Ważnym czynnikiem decydującym czy wygramy w peletonie o setne sekundy danego etapu są koła, dlatego w ostatnim czasie postanowiłem przetestować wybrany przeze mnie model, aby sprawdzić jak wypadł na tle konkurencji.

 

 

 

 

W ostatnim czasie dostałem możliwość przetestowania karbonowych kół szosowych VINCI RAPID 50mm od Vinci Wheels Polska. Dlaczego właśnie ta firma? Lubię stawiać na nowości, chociaż sama marka istnieje na polskim rynku już od 2015 roku, lecz wcześniej nie miałem przyjemności mieć do czynienia z produktami tej marki, ale przechodzimy do szczegółów. Koła z 50mm stożkiem dotarły do mnie z naklejonymi szytkami Specialized S-Works Turbo, kompletem okładzin hamulcowych przystosowanych do kół karbonowych, zaciskami kół oraz podkładką do kaset 9 i 10 rzędowych (bez podkładek bębenek jest przystosowany do kaset 11s). W standardzie koła wysyłane są oczywiście bez szytek, natomiast pozostałe elementy otrzymuje każdy kupujący.

 

Według danych producenta:
„Seria RAPID została zaprojektowana dla każdego, kto kocha kolarstwo i marzy o szybkiej, bezkresnej jeździe na wysokiej klasy karbonowych kołach szosowych. To znakomita jakość i połączenie zaawansowanych technologii w przystępnej cenie. To wspaniałe i niezwykle szybkie koła dające wszystko co najlepsze w kołach VINCI”

 

Pierwsze kontakt, tuż po wyciągnięciu z kartonu bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, lekkie koła ze znakomitą grafiką, elegancko zapakowane w specjalne pokrowce. Tutaj bardzo na PLUS. Pierwszy trening na kołach odbyłem na urozmaiconym terenie. Podczas jazdy po płaskim terenie miałem wrażenie, że „płynę” po asfalcie. Zero jakichkolwiek oporów toczenia, co naprawdę skutkowało większymi prędkościami oraz mniejszym zmęczeniem. Mimo 50mm stożka oraz szprych aero podmuchy wiatru nie sprawiały żadnego problemu :). Podczas jazdy na bruku koła zachowywały swoją sztywność.

Mój kolejny trening odbył się już na typowo płaskim terenie z kilkoma mocnymi podjazdami. Koła bardzo dobrze się zachowywały również podczas ostrych zakrętów, a to wszystko spowodowane ich znakomitą sztywnością. Vinci Rapid bardzo szybko się rozpędzają, co powoduje, że na długich prostych odcinkach mamy znaczną przewagę nad innymi. Była to moja pierwsza styczność z karbonowymi kołami przez co nie mam aż tak dużego porównania w stosunku do kół aluminiowych. Po pierwsze,  i co najbardziej zrozumiałe są o wiele lżejsze niż koła aluminiowe. Kolejnym aspektem na plus dla kół karbonowych jest powierzchnia hamowania. W temperaturze powyżej 30 °C, hamowanie nie sprawia najmniejszego problemu. Koła Vinci Rapid wyposażone w piasty Vinci R-Tour z aż 5-cioma łożyskami maszynowymi toczą się wprost idealnie.

 

Podsumowując, są to bardzo dynamiczne koła, idealne na każda trasę. Czy jest to wyścig, luźna przejazdzczka, czy też męczący górski trening. Sztywne lekkie i doskonale wykonane koła. W niedalekiej przyszłości na pewno zainwestuje w taki zestaw do swojego roweru, ponieważ pozostawiają niezapomniane wrażenia z jazdy. Uważam, że jest to ciekawa opcja dla zawodników ambitnych i przy okazji chcących aby ich rower prezentował się jak najlepiej. Z czystym sumieniem mogę polecić koła Vinci Rapid 50 osobom kochającym amatorskie kolarstwo jak i kolarzom, którzy maja w sobie szczyptę adrenaliny i uczestniczą w różnego rodzaju wyścigach. 🙂

Plusy:

– Sztywność.
– Mało podatne na wiatr.
– Dzięki mocnemu naciągowi szprych koła nie centrują się.
– Dynamicznie przyśpieszają.
Minusy:

-Jedynym minusem dla nie których może być cena (3570 zł – 4270 zł).

 

Koła dostępne TUTAJ

 

The following two tabs change content below.

Paweł Blicharski

Urodzony w XX wieku (1999r). Pasjonat sportu, psychologii i biznesu. W wolnej chwili redaktor naczelny. Autor książki ''XXI wiek-choroba przeciętności'' https://allegro.pl/oferta/ksiazka-xxi-wiek-choroba-przecietnosci-7829057768

Ostatnie wpisy Paweł Blicharski (zobacz wszystkie)